2016. május 5., csütörtök


Hogyan kommunikálj az Y és Z generációval?

 – 2. rész  Vissza a jövőbe


Ahogyan arról korábbi posztunkban már szó volt, egy PR és integrált kommunikációs stratégia hatékonyságát a célcsoport korosztály gondolkodási és motivációs mintái nagyban meghatározzák.  Napjainkban az X-esek dominálják a munkaerőpiacot és töltik be a vezető pozíciókat, amelyet erős kézzel védelmeznek is. Amijük van, nehezen szerezték, egy folyton változó, bizonytalan társadalmi és politikai helyzetben. Ezért bár lenne miből, nehezebben adják ki a pénzt, meggyőzésükhöz összetettebb, megalapozott stratégiákra van szükség. Az Y és Z generációt sokkal kevésbé nyomasztja a múlt, és még nem aggasztja a jövő. Az Y-osok kevesebb pénzéből könnyebben költenek, a Z-sek pedig az a generáció, akiket már egyáltalán nem vonz a pénzügyi előretervezés, a legkevesebb megtakarításuk is nekik van.


Jelenleg az X-esek birtokolják az anyagi források javát, és bár értékeiket inkább lenézik, mégis félnek a fiataloktól. Aggódnak, hogy azok olyan durván és kíméletlenül taszítják majd ki őket társadalmi helyzetükből, ahogyan egykor ők tették saját szüleikkel, a baby boomerekkel. És nem ok nélkül teszik.
Az Y-osok és a Z-sek türelmetlenek, nem elég nekik a X fejlődési tempója. Még az X eléréséhez a nyomtatott és elektronikus sajtó, valamint a klasszikus online felületek hatékony eszköznek bizonyulnak, az Y-t csak a legújabb technológiai megoldások kötik le. Az Y eléréséhez a közösségi online terek, befolyásolásukhoz a WOM-on és véleményvezéreken keresztül vezet az út. Nekik már természetes a nyelvi és fizikai határok átlépése, egy terméket ugyanúgy értékelnek akkor is, ha nincsen hozzá magyar használati utasítás és kirendeltség. Sőt talán még jobban. A kommunikációs megoldások fejlődésének lépést kell tartania a technológiai fejlődéssel, a Z hatékony elérése és meggyőzése ugyanis már kizárólag olyan perszonalizált, kreatív és szórakoztató tartalmak által lehetéses, amelyek a legmodernebb digitális csatornáikon keresztül jutnak el hozzájuk. A technikai innováció az egyént támogatja, ez által segíti az Y-osok és Z-sek érvényesülését, mindenközben az X-esek veszélyt éreznek ugyanebben, a számukra fontos értékek eltűnésétől tartanak. Ennek alapján élesen elkülönülő X-es, Y-os és Z-s üzeneteket és csatornákat különböztetünk meg.

Az Y-osok és Z-sek önmagukat nem a márkák és termékek által definiálják, és csak azokat a trendeket követik, és azon hívószavak alá állnak be, amelyek megerősítik saját preferenciáikat. Számukra kinyílt a világ a valós és az online térben egyaránt. Nem muszáj alkalmazkodniuk a környezetükhöz, találnak maguknak értékeikkel megegyező társaságot a világ, vagy a világháló távoli szegletében. Az pénzüket ki kell érdemelni, ők nem azért fogyasztanak, hogy azzal beálljanak a sorba. Épp ellenkezőleg. A márka, a brand, a termék feleljen meg az ő elvárásaiknak, és akkor boldogan megvásárolják. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése